torsdag den 26. september 2013

Gamle vinduer

Gamle vinduer er smukke og meget forskellige. De kan være både nostalgiske og rå i udtrykket, og så kan de genbruges i de mest fantasifulde og kreative sammenhænge. Her er nogle eksempler på hvad du kan skabe med dem. Det er en flot løsning, at bruge dem til at dele et rum op med, og det giver samtidig rummet et lettere udtryk. 

Udover at du får mere dagslys ind, er det med til at skabe en særlig sjæl og charme i rummet. På Genbygs hjemmeside kan du både købe brugte vinduer - i alle afskygninger - og få gode ideer til at bruge dem i nye indretninger. Her er de f.eks. monteret i en indervæg, og som halvvæg for at give rummet dagslys fra begge sider.
homedecor-indretning-glasvaeg-chame-interior-glas-glasparti-rude-vinduer-walkincloset-atelier
Foto fra Genbyg                            Foto fra Bolicious.dk


Hver sommer er jeg på ferie på skønne Fanø, og hos Rudbecks så jeg denne anderledes afskærmning uden for butikken. De har selv udført den, og den fungerer samtidig som udstilling og dekorativ opbevaring af planter og tilbehør - som kan købes i butikken. Se mange flere ideer her Old Windows.
Glas hytte i skoven. Her kan du se en smuk lille fortælling om en anden måde at bo på, hvor de gamle vinduer spiller en vigtig rolle i hyttens stemningsfulde design og arkitektoniske udtryk. Videoen fandt jeg på en af mine yndlingsblogs Less Stuff (tidligere Slow Living). En skøn blog om antiforbrug - tiny houses - simple life og minimalisme.
                                           





1 kommentar:

  1. Tak for ord om min side :-) Og jeg er også dybt betaget af det, de har formået at bygge ud af ruder... så poetisk, med lys og natur omkring huset og i huset.

    Jeg har altså noget med gamle ruder. Lige nu har vi fire-fem gamle staldvinduer stående på terrassen, som vi kan bruge til etellerandet. Hvem ved... et hemmeligt sted ude i en skov - så bygger vi et hus som det i videoen ;O)

    Tak for link til old windows. Sikke masse inspiration... (og i det hele taget, tak for en skøn, skøn blog!) :-)

    SvarSlet