torsdag den 12. september 2013

Skriveterapi


Jeg skriver meget - og har altid gjort det. Dagbøger, klummer, e-bog, avis-artikler. pressemeddelelser, websites, deltaget i skrivekurser - og nu denne blog. For ikke at glemme alle de skuffer jeg har fulde af mine gode ideer og originale tanker. Jeg kan simpelthen ikke la´vær´ med at skrive.

Når jeg skriver ting og tanker ned, fylder det ikke længere oppe i hovedet - fordi det er transformeret gennem hånden og videre ned på papiret. Det gir rigtig god mening for mig. I øvrigt er der rigelig med aktivitet på øverste etage, så det virker nærmest lettende at give slip. Og når der er bedre plads deroppe, kan jeg bedre håndtere alt andet. Faktisk betragter jeg det som en slags selv-terapi, fordi det kræver 100 % fokus og det ikke er muligt at lave andet imens. Og så gør det mig glad.
 
sådan ser mit skriebord ud midt i processen.

Tanker får liv

Og nu er det som om mine skriverier og tanker får liv. Alt det jeg gennem tiden har kradset det ned i hånden, bliver nu gået igennem, sorteret (hvis jeg kan tyde det) og sat i mapper. Ind i mellem er det gået så hurtigt, at hvis jeg har fået en genial ide, og bare må skrive det ned her og nu - for ikke at glemme det - tager jeg det første og bedste skrive på. Så alle de små lapper af papir jeg har samlet sammen, kan nu stykkes sammen til indlæg her på bloggen. Det er både genbrug, oprydning, overblik og terapi på engang.

Bodil Damkjær - som er expert i brugen af sociale medier - siger meget præcist:
Det er sjovere, udviklende og lærerigt at skrive til nettet frem for skrivebordsskuffen.
Læs hele artiklen "5 skarpe spørgsmål til blogger Bodil Damkjær" her

På den måde får jeg ryddet ud i bunkerne og i hovedet... - og tænk engang hvis mit skriveri oven i købet kan bidrage til at andre bliver beriget, bevæget eller inspireret.

Min store last vil fortsat være, at jeg bliver så forbandet inspireret af alt og alle. Men mit mål er, at jeg skal finde en god lille blok (af papir), som er med mig overalt. For jeg vil blive ved med at skrive meget, og den gode nyhed er, at jeg nu har en modtager og kanal - min blog..

1 kommentar:

  1. Love, love, love!!! Jeg har det på præcis samme måde.........!!!
    Kærlig hilsen Susanne

    SvarSlet