onsdag den 15. januar 2014

(Adfærds)mønstre

Mønstre er i følge den danske ordbog:  
Et system af linjer, former, farver, motiver el.lign. som danner en regelmæssig struktur - f.eks. stof eller tapet. Det er også en karakteristisk og tilsyneladende regelmæssig orden som noget er struktureret i; en måde som noget forløber eller udvikler sig på fx om tanker, begivenheder og handlinger
Det kan være overraskende at få øje på ens egne mønstre i hverdagen. Både de visuelle og dem der betegner vores adfærd. Forleden gik det op for mig, at jeg omgiver mig med et mønster i mit tilbehør der hedder; blågrønne (aqua) cirkler i forskellige udgaver. Her et lille udpluk.

Sjovt nok er det kun på mit arbejdsværelse (kreative hule), som ligger på første sal i min lejlighed. Stueetagen er en hel anden snak - kun grå nuancer. Intet af tingene er nye eller specielt trendy - men det er åbenbart mig. 

Om der ligger et bestemt adfærdsmønster bag de ting vi vælger eller bliver tiltrukket af, skal jeg ikke kunne sige, men jeg hælder mest til at tro på, at der er bestemte former og farver, der umiddelbart glæder øjet. Men jeg har da lært at cirkler udtrykker harmoni.
En sjov lille opdagelse - et ubevidst mønster. Hvordan er dine mønstre?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar