søndag den 5. januar 2014

Hverdagens væsen



"Jeg holder af hverdagen - allermest holder jeg af hverdagen". Ordene er Dan Turells - men jeg er meget enig. Ferien er ved at være slut, og hverdagen vender tilbage. Det betyder ikke at jeg holder af kedelige rutiner, vasketøj og rengøring, men jeg prøver at gøre det til en positiv oplevelse. Hverdag er ikke lig med middelmådighed - for det har jeg til gengæld svært ved! Men hverdagen er den virkelighed vi lever det meste af vores tid i - uanset hvor meget vi ser frem til ferier, fridage og weekends.   
Det kan være svært at finde overskuddet frem i en travl hverdag, men her et forslag, som måske er ret banalt. Næste gang du har sat dig for at rydde op i kælderen, vaske gulvet, ordne garderobeskabene, pakke flyttekasser, stryge sengetøj eller andet, så sæt musik på, nyd en te/kaffe/vin, tænd et lys - og hyg dig med det. Gør dig selv den tjeneste. Handlinger skal ikke bare overstås - men opleves. Ellers er det bare en række sure pligter. Forsøg at skabe en stemning som giver dig en en god energi.


1 kommentar:

  1. Du har da så meget ret!!! Der er ikke noget som god høj musik når der skal gøres rent :-)

    SvarSlet