fredag den 24. januar 2014

Kys dit kaos

                                              


I mange omflytnings og indretnings-projekter, kommer der et tidspunkt, hvor det føles kaotisk. Man mister lige overblikket for en stund. Det sker også for mig - og der er jeg lige nu. 

Selvom det er et mindre projekt, er der mange beslutninger og løse ender, der skal finde sammen. Og midt i processen, får jeg på nye ideer, som skal afprøves. Det sker altid når jeg laver projekter hjemme. Det er ok - jeg er blevet meget bedre til at acceptere det, og se hvad der så sker.  

Det fik mig til at tænke på en genial bog, som jeg har haft meget glæde af: Kys dit kaos - livet er alligevel noget rod. Den har nogle år på bagen - men budskabet er tidløst, og den sætter vores måde at leve på ind i et anderledes, selvironisk og humoristisk perspektiv...

På bagsiden står: Lad alle andre hylde orden, harmoni, fred og kontrol: Dette er et festskrift til ære for rod, larm, kaos, spontanitet og frihed.

Er du også træt af at rydde op, rense ud, finde dig selv, få styr på det hele og tage kontrol i et smukt, harmonisk hjem med en nydelig familie? Kan du heller ikke forstå, hvorfor netop du aldrig opnår det der perfekte hjem, som du ser billeder af alle vegne og er sikker på er en smal sag for alle andre?

Så er det nok fordi liver ER uordentligt, uharmonisk og ustyrligt.. Men også mirakuløst og enestående. Vi kan rydde op, planlægge, rense ud og søge harmoni med alt fra Simple Living og Feng Shui til digital planner. Men der vil altid være et dybere kaos, som ikke forsvinder ved selv den grundigste rengøring.

Dette er en bog om at gribe ud efter livet og favne kaos - du kan alligevel ikke undslippe det. Om at række ud over sig selv og finde centrum og mening i andre mennesker - og måske i Gud? Om at kaste sig ud dér, hvor oplevelserne venter og du ikke ved hvad du får. 

Læs lige en anden rammende anmeldelse her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar