onsdag den 23. april 2014

Bo småt og godt


Flere og flere vælger at bo småt. Og der er mange forskellige årsager til bevidst at prioritere en lille bolig. F.eks. et større ønske om enkelhed og (økonomisk) frihed. Jeg bor nu selv forholdsvist småt, men har et ønske om - på sigt - at bo endnu mindre. Man kan nemlig sagtens ha store ideer og drømme, selvom man bor småt.



Her er et par gode links med ideer til at indrette småt. Boligmagasinets Stor guide til små rum. Og Idènyts blog: Bo småt og godt.

Du kan også finde inspiration i nogle af mine tidligere indlæg fra bloggen om at bo småt Go small, think big - be happy og Småt og smukt

Her er en lille tilføjelse til indlægget - ca halvandet år senere:

I dag når jeg læser dette indlæg, bliver jeg endnu engang bekræftet i at det vi ønsker os, kommer vores vej, når vi blot får formuleret det til universet. Det kan tage tid, og det kan komme i en form, som man aldrig selv havde kunne forestille sig.

Jeg flyttede for knap 6 mdr. siden ind i et kollektiv i Valby, hvor jeg har mit eget dejlige værelse i et stort gammelt hus med stor frygthave. Set i bakspejlet var det ikke en let vej hertil, og der skulle ske flere dramatiske ting i mit liv, men nu er jeg her. Og tak for det. Det var en bumpy road, og det krævede et stort overskud og overgivelse.

En af de tiing jeg glædede mig til, når jeg ønskede at bo småt, var at komme helt til bunds i mine ting. Den helt store oprydning. Og det har jeg været igennem nu. Og som det er når man går i gang med oprydning i det fysiske, så sker det også på det indre plan. Så der er blevet ryddet godt og grundigt op i mit liv - og enkelheden råder nu. Se mere her.

Det er et af de emner, der fylder mest på denne blog, så snus endelig rundt og bliv inspireret, hvis det også er noget der interesserer dig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar