lørdag den 18. oktober 2014

Sell your crap..

Måske lidt provokerende - måske lidt at tænke over. Mange af os er allerede i fuld gang med at skille os af med meget af vores crap. Og selv om man som mig lever af at indrette - er det ingen undtagelse. Det handler om at trives som du bor - uanset om du bor stort eller småt - har meget eller lidt. For mit eget vedkommende kan jeg kun konstatere, at jo mere jeg får skippet afsted - jo bedre får jeg det. Overblik giver overskud. 

Det er vores tilknytning til vores ting, der er den store udfordring, og hvis jeg kan være med til at inspirere dig til at skille dig af med dine overflødige ting (kilo), og bo mindre - gør jeg meget gerne det. De to ting hænger sammen, for når du rykker ved omgivelserne, rykker du.   
Billedet ovenover har jeg muligvis vist før - men jeg er vild med det, så her er det igen. Til gengæld viser jeg denne gang nogle billeder indefra. Du kan læse mere om parret som bor der med både baby og Grand Danois her på MiniMotives. De motiverer andre til at skille sig af med ting, lån og faste udgifter - for derimod at mærke friheden i at bo småt og godt. 

Der er et alternativ til at sælge dine ting - nemlig at låne det ud. Jeg låner nogle af mine møbler ud. De ting jeg er glad for, og ikke vil skille mig helt af med, låner mine veninder. Det passer som regel lige med, at der er en der mangler det jeg har. På den måde får de løst deres problem - og jeg mit:). 

Og ja, der er en lille bitte risiko, for at der kommer en rids i bordet - og så er det bare ærgerligt. Hellere at nogen får glæde af det, end at det står og samler støv i skuret.

Her et par links til tidligere indlæg her på bloggen om at bo småt Bo småt og godt og Micro LIving  og Go small, think big - be happy



Ingen kommentarer:

Send en kommentar