søndag den 29. maj 2016

Gør indretning let

Der er ingen grund til at lade indretningen fylde for meget. Men det gør det nu alligevel i mange hjem - desværre ikke altid positivt. I stedet for at hygge sig med det, går det hen og bliver et problem. Rigtig mange mennesker mener ikke, at de kan finde ud af det der med at indrette, og synes at det er både irriterende og pinligt.

Hvordan har du det - bliver du opløftet eller frustreret når samtalen falder på indretning? 

Mit bedste råd er; prøv at se det som en leg eller et projekt, hvor der ikke er en facit-liste,   men flere forskellige løsninger. Som måske ikke altid er til at få øje på, fordi du er blevet så vant til, at det hele er som det er. 

Indretning er prøve sig frem, at mikse farver og former og materialer - at trylle med det du allerede har. At forvandle noget kedeligt til noget særligt, at skabe værdi og oplevelse, som at få visne planter til at blomstre, at få det smukke frem i alt - jeg ku blive ved. Indretning er et oplevelse du giver til dig selv - og dem du bor sammen med. 

                                     2 af mine soul-collager om forandring og energi

Det er sådan jeg har det når jeg indretter. Jeg puster liv i et træt hjem, skaber rum som lader energien flyde, lader personligheder komme til udtryk. Dybest set oplever jeg, at folk bliver både beroliget og lettet, når de opdager, hvor let deres hjem kan forandres og forbedres. Også til stor frustration i starten, fordi de ikke selv fik øje på mulighederne. 

Men een ting er sikkert; indretning er ikke kedeligt. Det handler om hvad du lægger i det.  Hvis du forbinder indretning med de upersonlige og stereotype opstillinger du bliver præsenteret for i butikker, boligblade og tv, kan jeg godt forstå, at du synes det er kedeligt og uinteressant. Og at du måske kan føle dig en anelse utilstrækkelig. Men indretning handler (i min verden) slet ikke om designermøbler og statussymboler, men om hvilken stemning og udtryk du vil skabe.

I virkeligheden er indretning noget, vi allesammen er midt i hele tiden. Uanset hvor vi befinder os, er vi et sted hvor nogen på et tidspunkt har sammensat nogle elementer der danner et rum - også udenfor. Nogen gange har vi indflydelse på rummene - tit har vi ikke. Der hvor du kan gøre noget, kan du se det som en mulighed for at skabe positive oplevelser. Smukke rum skaber smukke tanker - og triste rum gør det modsatte.

Men gør det ikke til en tung ting, en byrde eller en dårlig samvittighed. Det stresser dig kun, og det kommer det ikke noget godt ud af. Det skal helst komme af lyst til forandring, forbedring og fornyelse. Og det er lige det, jeg kan hjælpe dig med.

Lige nu i den tidlige sommer, er vinterens tunge energi næsten glemt, og humøret stiger i takt med, at dagene bliver længere. Den energi kan du prøve at tage indenfor; både i krop, sjæl og bolig. Det vil inspirere dig til, at se lysere på de udfordringer du kan have i forbindelse med indretningen. 

Så når du ligger i græsset, og planerne farer rundt, så slap af, og nyd det - for der er hjælp at hente. Ring på 26747509, skriv en mail, eller se priser og ydelser herSå skal jeg forklare, hvordan du kan få det skub der skal til, så du kan bruge ressourcerne på noget andet. Du får ikke proppet en masse fikse ideer ind i din bolig, men en sparring til dine egne tanker og ideer.

Gør indretning let ! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar