tirsdag den 7. februar 2017

Skab rum

Som så meget andet lyder det bare mere poetisk på engelsk: Create Space.

Meningen er den samme, det handler om at skabe plads og luft i vores liv. På alle måder. Så der bliver plads til det vigtige - til det der betyder noget - til ingenting. Det er her det magiske sker.  

Skab mellemrum hvor du kan - både fysisk i din indretning, men også mentalt i dine tanker. Lad ting få plads omkring sig, så de kan træde frem og blive set. Så det ikke  ender i kaos og uoverskueligt rod. 

Det gælder også i noget så banalt som nyhedsmails. Jeg modtager efterhånden ganske få nyhedsmails, men Bronnie Wares er en af dem jeg med glæde modtager. Fordi jeg synes den skiller sig ud. Den seneste hedder noget så inspirerende som: Create Space
7 ways to create space - Bronnie Ware
Bronnie Ware er en australsk forfatter, som blev kendt på at skrive om sine oplevelser med at passe alvorligt syge mennesker i deres sidste tid. Den handler i virkeligheden om hendes egen livsrejse og de mange private op-og nedture hun selv gennemlevede på samme tid. Bogen har fået enorm succes på verdensplan - og med god grund. Den hedder:

The Top Five Regrets of the Dying: A Life Transformed by the Dearly Departing


En smuk, rørende og meget personlig bog, som på trods af titlen er utrolig livsbekræftende. Jeg glæder mig så meget til hendes nye bog Bloom snart udkommer. Hun har en smuk, poetisk og inspirerende måde både at skrive og formidle på. Du slapper af og er i godt selskab. Jeg læste den for et par år siden, tak Lotte for at introducere den til mig.

Læs mere om Bronnie her - og læs hendes seneste nyhedsbrev 7 Ways To Create Space hvor hun nævner 7 måder at skabe mere plads på. F.eks. ved at sige nej uden dårlig samvittighed, at leve med nærvær og vigtigheden i tage tid til at være alene ind imellem. Og sidst men ikke mindst; hvorfor det er vigtigt ikke at have rod omkring os. 

Vi har hørt meget af det før, men nogen gange skal det høres flere gange, for at vi er i stand til at tage det helt ind. Sådan er det i hvert fald for mig. 
Any size of home can feel spacious if there is no clutter, just as a large home can feel small with clutter.
Uncluttered physical space gives the mind space to breathe and the heart space to be heard.
I wish you space to breathe, space to laugh, space to receive, and space to be.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar